Η Γ΄τάξη του Λυκείου ήταν νεκρή, όλοι το γνωρίζαμε, κανείς όμως δεν υπέγραφε το πιστοποιητικό θανάτου.
Το έκανε φέτος (2018) ο κ. Γαβρόγλου, ο οποίος όμως δεν τόλμησε να προχωρήσει και στην ταφή της.
Πόση τόλμη άραγε χρειαζόταν ώστε να αποφασιστεί το αυτονόητο:
Στην ουσία τί έγινε με τις τις τελευταίες αλλαγές; Διατηρήθηκε η Γ΄ τάξη ως τελευταία τάξη του Λυκείου, με σαφή όμως φροντιστηριακό χαρακτήρα, δηλαδή ως τάξη προετοιμασίας για τις εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και με κάποια απολιθώματα, τα οποία κανένας δεν τόλμησε να πετάξει.
Οι μεγάλοι λόγοι για "προσπάθεια επαναφοράς των μαθητών της Γ΄Λυκείου στο δημόσιο σχολείο" ή για "λιγότερα μαθήματα και περισσότερη εμβάθυνση", που ακούστηκαν από επίσημα χείλη είναι προφανώς λόγια του αέρα. Και μόνον εκείνο το "κακόμοιρο" μάθημα των Θρησκευτικών μία ώρα την εβδομάδα αρκεί για να δείξει ότι έφτασαν έως το τέρμα αλλά δεν τόλμησαν.
Ειδικά για το τελευταίο, το μάθημα των Θρησκευτικών, η ευθύνη δεν βαρύνει μόνον την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αλλά και την Εκκλησία, διότι είναι προφανές ότι η διατήρησή του είναι το αποτέλεσμα της διάθεσης του Υπουργείου να διατηρήσει τις λεπτές ισορροπίες με μια Εκκλησία που απαιτεί, αλλά αγνοεί ότι το αποτέλεσμα είναι μάλλον εις βάρος της.
Φαντάζομαι τον "κακόμοιρο" τον Θεολόγο να μπαίνει μια ώρα την εβδομάδα στην τάξη, με μαθητές ζαλισμένους από τις κατευθύνσεις ή με το μυαλό τους στο φροντιστήριο, με τα βιβλία ανοιχτά και τα λυσάρια στο θρανίο, να προσπαθεί μάταια να τους μιλήσει για όλα εκείνα που συνιστούν την ύλη του για την Γ΄τάξη και τα οποία δεν έχουν ειρμό, συνοχή, δεν αποτελούν αντικείμενα που θα μπορούσαν έστω να ενδιαφέρουν κάποιους, αλλά είναι σκόρπια κείμενα.
Λυπάμαι που το λέω, αλλά τόσο η Εκκλησία όσο και το Υπουργείο, υποβαθμίζουν ένα μάθημα, εξευτελίζουν τον καθηγητή στο πρόσωπο του κάθε Θεολόγου, αλλά και το ίδιο το αντικείμενο του μαθήματος.
Αν η Γ΄τάξη είναι τάση προπαρασκευαστική για την Γθμια εκπαίδευση, ας έχει μόνον τα απολύτως αναγκαία και κάποιες ώρες για να ξεμουδιάζουν οι μαθητές και οι μαθήτριες, δηλαδή Γυμναστική.
Το έκανε φέτος (2018) ο κ. Γαβρόγλου, ο οποίος όμως δεν τόλμησε να προχωρήσει και στην ταφή της.
Πόση τόλμη άραγε χρειαζόταν ώστε να αποφασιστεί το αυτονόητο:
- Το Λύκειο να περιοριστεί σε δύο τάξεις.
- Στο τέλος της Β΄τάξης να γίνονται οι εξετάσεις για το απολυτήριο.
- Η Γ΄ τάξη να μετατραπεί σε προπαρασκευαστική τάξη για την Γβαθμια εκπαίδευση με αποκλειστικά διδακτικά αντικείμενα εκείνα τα οποία θα καθορίζονταν από τις ανάγκες των επιμέρους σχολών και τα δικά τους προαπαιτούμενα για μια επαρκή φοίτηση.
Στην ουσία τί έγινε με τις τις τελευταίες αλλαγές; Διατηρήθηκε η Γ΄ τάξη ως τελευταία τάξη του Λυκείου, με σαφή όμως φροντιστηριακό χαρακτήρα, δηλαδή ως τάξη προετοιμασίας για τις εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και με κάποια απολιθώματα, τα οποία κανένας δεν τόλμησε να πετάξει.
Οι μεγάλοι λόγοι για "προσπάθεια επαναφοράς των μαθητών της Γ΄Λυκείου στο δημόσιο σχολείο" ή για "λιγότερα μαθήματα και περισσότερη εμβάθυνση", που ακούστηκαν από επίσημα χείλη είναι προφανώς λόγια του αέρα. Και μόνον εκείνο το "κακόμοιρο" μάθημα των Θρησκευτικών μία ώρα την εβδομάδα αρκεί για να δείξει ότι έφτασαν έως το τέρμα αλλά δεν τόλμησαν.
Ειδικά για το τελευταίο, το μάθημα των Θρησκευτικών, η ευθύνη δεν βαρύνει μόνον την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αλλά και την Εκκλησία, διότι είναι προφανές ότι η διατήρησή του είναι το αποτέλεσμα της διάθεσης του Υπουργείου να διατηρήσει τις λεπτές ισορροπίες με μια Εκκλησία που απαιτεί, αλλά αγνοεί ότι το αποτέλεσμα είναι μάλλον εις βάρος της.
Φαντάζομαι τον "κακόμοιρο" τον Θεολόγο να μπαίνει μια ώρα την εβδομάδα στην τάξη, με μαθητές ζαλισμένους από τις κατευθύνσεις ή με το μυαλό τους στο φροντιστήριο, με τα βιβλία ανοιχτά και τα λυσάρια στο θρανίο, να προσπαθεί μάταια να τους μιλήσει για όλα εκείνα που συνιστούν την ύλη του για την Γ΄τάξη και τα οποία δεν έχουν ειρμό, συνοχή, δεν αποτελούν αντικείμενα που θα μπορούσαν έστω να ενδιαφέρουν κάποιους, αλλά είναι σκόρπια κείμενα.
Λυπάμαι που το λέω, αλλά τόσο η Εκκλησία όσο και το Υπουργείο, υποβαθμίζουν ένα μάθημα, εξευτελίζουν τον καθηγητή στο πρόσωπο του κάθε Θεολόγου, αλλά και το ίδιο το αντικείμενο του μαθήματος.
Αν η Γ΄τάξη είναι τάση προπαρασκευαστική για την Γθμια εκπαίδευση, ας έχει μόνον τα απολύτως αναγκαία και κάποιες ώρες για να ξεμουδιάζουν οι μαθητές και οι μαθήτριες, δηλαδή Γυμναστική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου