Βλέπω στα μάτια των παιδιών την αγωνία και την απελπισία τους όταν τους ζητάς να συνεργαστούν, και τη βεβαιότητά τους, την οποία εκφράζουν, ότι η προσπάθεια θα αποτύχει, όπως απέτυχε και άλλες φορές παλιότερα.
Σκέφτομαι τις δικές μου λειψές συνεργασίες. Σκέφτομαι ακόμη τις συνεργασίες μου σε συλλογικούς τόμους τις μοναχικές τελικά συγγραφές υπό την εποπτεία κάποιου σε καθορισμένο θέμα και αναρωτιέμαι, τι ζητάμε από τους μαθητές. Να ξεπεράσουν τους εαυτούς τους και να συνθέσουν ομαδικά κείμενα στα οποία να υπερβαίνεται ο προσωπικός χαρακτήρας. Μα είναι δυνατόν; Ακόμη και στις ομαδικές εργασίες ένα πρακτικά γράφει το κείμενο το οποίο συνυπογράφουν οι υπόλοιποι. Αυτοί μετέχουν στην έρευνα, αλλά συν-συγγραφή πρακτικά δεν υπάρχει
Και να σκεφτεί κανείς ότι οι ομαδες αυτές συγκροτούνται από μέλη με κοινά ενδιαφέρονται και ανησυχίες και όχι από μαθητές που μόλις καταλαβαίνουν τί κάνουν.....
Σκέφτομαι τις δικές μου λειψές συνεργασίες. Σκέφτομαι ακόμη τις συνεργασίες μου σε συλλογικούς τόμους τις μοναχικές τελικά συγγραφές υπό την εποπτεία κάποιου σε καθορισμένο θέμα και αναρωτιέμαι, τι ζητάμε από τους μαθητές. Να ξεπεράσουν τους εαυτούς τους και να συνθέσουν ομαδικά κείμενα στα οποία να υπερβαίνεται ο προσωπικός χαρακτήρας. Μα είναι δυνατόν; Ακόμη και στις ομαδικές εργασίες ένα πρακτικά γράφει το κείμενο το οποίο συνυπογράφουν οι υπόλοιποι. Αυτοί μετέχουν στην έρευνα, αλλά συν-συγγραφή πρακτικά δεν υπάρχει
Και να σκεφτεί κανείς ότι οι ομαδες αυτές συγκροτούνται από μέλη με κοινά ενδιαφέρονται και ανησυχίες και όχι από μαθητές που μόλις καταλαβαίνουν τί κάνουν.....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου