Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016

Προφορικά ή γραπτά εξεταζόμενο;

Οι σχολικοί σύμβουλοι των θεολόγων ανά τη χώρα έχουν ήδη προγραμματίσει ενημερωτικές συναντήσεις με τους θεολόγους των περιφερειών τους με κύρια αντικείμενα τα νέα "καλούδια" του προγράμματος σπουδών και κυρίως εκείνα με τις μεθόδους διδασκαλίας.
Η βιασύνη τους είναι προφανής, από τη στιγμή που δεν έχει καν ξεκινήσει η επιμόρφωση των επιμορφωτών. 

Αντί να καταναλώνονται με αυτά μάλλον θα έπρεπε να εξετάσουν με μεγαλύτερη προσοχή και να δουν το τί επιφυλάσσει για το μάθημα των Θρησκευτικών η φετινή χρονιά,  και κυρίως τί γίνεται με αυτό που παλαιότερα ονομαζόταν "ύλη διδακτέα" και "ύλη εξεταστέα". 

Ίσως κάποιος χαμογελάσει για τα παλιομοδίτικα που γράφω, όμως το πράγμα είναι εξαιρετικά σοβαρό.
Με την ύπαρξη μόνον του προγράμματος σπουδών, στην ουσία για το λύκειο με 25 για κάθε τάξη λέξεις, και ένα σωρό κειμένων που λίγα μπορούν να αξιοποιηθούν κάπως  μέσα στην τάξη· με μαθητές που δεν έχουν στα χέρια τους τίποτε απολύτως, τίθεται το ερώτημα:
Για φέτος το μάθημα θα λογιστεί ως προφορικά ή ως γραπτά εξεταζόμενο;
Χωρίς καμιά ρύθμιση από το Υπουργείο Παιδείας, το μάθημα συνεχίζει να λογίζεται ως γραπτά εξεταζόμενο. Το ερώτημα όμως είναι πώς θα εξεταστεί γραπτά, αφού λείπει η "ύλη" προς μελέτη και εξέταση; Οι μαθητές θα εξεταστούν στις 25 λέξεις-έννοιες; Ακούγεται αυτό λογικό;
Επίσης, η ρητή βεβαίωση που προέκυψε από τη συνάντηση των δύο αρχών (εκκλησιαστικής και πολιτική) για τη χρήση, σε τούτη τη χρονιά των σχολικών βιβλίων που έχουν διανεμηθεί, πώς επιβεβαιώνεται και με ποιον τρόπο θα υλοποιηθεί;

Εκείνο, λοιπόν, που πρωτεύει δεν είναι η ενημέρωση και η επιμόρφωση των θεολόγων. Οι θεολόγοι, ο καθένας με τον τρόπο του και την εμπειρία που έχει θα αντιμετωπίσει το ζήτημα της διδασκαλίας είτε επιλέγοντας την πιστή εφαρμογή των προτεινομένων μεθόδων είτε επιλέγοντας ό,τι θεωρεί ο ίδιος καταλληλότερο.
Εκείνο που προέχει είναι το ξεκαθάρισμα του σκηνικού, για τούτη τουλάχιστον τη χρονιά, αναφορικά με τη φύση του μαθήματος. Δηλαδή:
Να προσδιοριστεί ο χαρακτήρας του μαθήματος ως προφορικά ή γραπτά εξεταζόμενου.
2. Σε περίπτωση που θα είναι γραπτά εξεταζόμενο, να καθοριστεί το μίνιμουμ της εξεταστέας ύλης, είτε με την επιλογή κειμένων από τα υπάρχοντα ήδη στη διάθεση των εκπαιδευτικών και την αποστολή τους στις σχολικές μονάδες (κάτι δηλαδή σαν ανθολόγιο, αντίστοιχο με τα κείμενα της Λογοτεχνίας) είτε με τον προσδιορισμό συγκεκριμένων ενοτήτων από τα βιβλία που διανεμήθηκαν, οι οποίες και θα αποτελέσουν τη βάση των εξετάσεων.

Το πράγμα επείγει. 
Μην ξεχνάμε ότι από τον επόμενο μήνα ξεκινούν τα διαγωνίσματα του τετραμήνου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: