Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016

Για τη διδασκαλία της ηθικής και της βιοηθικής

Με αφορμή την παρέμβαση του υπουργού παιδείας στην ενημέρωση των θεολόγων σχολικών συμβούλων, που έγινε σήμερα 11 Οκτωβρίου 2016 ας προσεχτούν τα ακόλουθα: 
Το τί θα πούμε στα παιδιά για τα βλαστοκύτταρα προφανώς δεν μπορεί να το κρίνει ο υπουργός. Ειδικά για τα ζητήματα βιοηθικής υπάρχει ένας εξαιρετικά εκτεταμένος προβληματισμός τόσο σε επίπεδο ηθικής όσο και σε επίπεδο νόμων.
Καλό θα ήταν πριν τον απασχολήσουν τα "βλαστοκύτταρα" και το καλό που θα προέκυπτε στον κόσμο από την επιστημονική έρευνα, να έριχνε μια ματιά στα όσα γράφονται στην ιστοσελίδα της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής, και να σκύψει λιγάκι στον προβληματισμό που διατυπώνεται διεθνώς για την έννοια της ζωής, της ανθρώπινης ζωής, των αρχών της, και των δικαιωμάτων του ανθρώπου στις πρώτες στιγμές της εξέλιξής του.
Όσο για το κορίτσι, τους προβληματισμούς του για το θέμα των αμβλώσεων και την επιστροφή πριν από '80, επισημαίνω ότι το 2016 βρίσκεται μπροστά από το 1980 μόνον αριθμητικά. Οι αμβλώσεις, ο κ. υπουργός, όφειλε να γνωρίζει ότι συνιστούν φόνο στις περιπτώσεις εκείνες που ο νόμος του 1986 δεν χαρακτηρίζει ως "μη άδικες".
Σε κάθε περίπτωση ο υπουργός μας έχει απόλυτο δίκιο ότι τα θέματα αυτά δεν μπορούν να ερμηνεύονται "ερήμην των νόμων της χώρας". Ξεχνά όμως ότι πριν λίγες μέρες πέταξε στα σκουπίδια ένα ολόκληρο βιβλίο, εκείνο της Γ΄Λυκείου, και αντικατέστησε το πρόγραμμα σπουδών με εκείνο το "συννεφιάρικο", ενώ θα μπορούσε να κάνει κάτι απλούστερο: να βελτιώσει το υπάρχον υλικό, προσθέτοντας εκείνο που έλειπε: δηλαδή, στην περίπτωση της Γ΄Λυκείου, την αντιμετώπιση των ίδιων θεμάτων σε διαθρησκειακό επίπεδο και κυρίως τους νόμους, το νομικό πλαίσιο που ισχύει στη χώρα μας, αλλά στις άλλες χώρες, πάνω στα θέμα ζωής, βιοηθικής, περιβάλλοντος κλπ.
Αυτό θα ήταν πραγματική μεταρρύθμιση!

Δεν υπάρχουν σχόλια: